Aukščiau ne tą linką įkopijavau, norėjau šitą
http://www.filosofija.info/a-sliogeris/vakaru-filosofijos-susmulkejimas/ .
Nesu susipažinęs ir su Hegeliu, bet pagal jo darbų aprašymą sprendžiu, kad jis ieškojo atsakymų į pamatinius klausimus, stengdamasis kuo mažiau apriboti save empirika, siekė viską apjungti į sistemą.
Mano nuomone, filosofijai netinka pasiimti vieną kryptį ir analizuoti jos rėmuose (tokie procesai vyksta psichologijos moksle, pvz, biheviorizmo teorija). Kuo labiau save apriboji, tuo labiau tolsti nuo visumos ir tiesos. Šiuolaikinis mokslas, atmesdamas Dievą, neišvengiamai veda į realybės suskaldymą. Bet kai tuom užsiima ir filosofija... Pirmutinis jos tikslas buvo tikrai ne toks.
Filosofija plačiąja prasme yra naudinga tiek dvasingam, tiek ypač tik religingam žmogui

Vakarų filosofija - mažiau, reikėtų atsirinkti, atsižvelgti į savo tikslus. Neabejoju, kad joje yra vertingos informacijos, tik dvasingesniam žmogui ne visada verta skirti tiek laiko.
Su A.Sliogerio darbais esu susipažinęs. Taip, jis metafizikas. Tik jo metafizika neperžengia daiktų. Kažkiek paradoksalu.
G.Hegelis nebuvo ieškotojas. Jis teigė. Pasinaudojo Shelingo, Fichtės darbais, kažkiek paėmė iš Bhagavad Gitos ir Upanišadų. Jo sistema, kaip ir kitos iki tol buvusios, galioja tik savo viduje. Kažką inesus iš išorės jos griūva. Galų gale koks G.Hegelio kūrybos rezultatas? Be galo daug spekuliacijų, o galų gale, kaip ir pradžioje, tuščia grynoji būtis, lygi (anot jo paties) grynajai nebuciai.
Dabartinė filosofija, jei ji nesirisa su religija, nelinkusi nagrinėti Dievo klausimo. Iš dalies dėl to, kad ligšioliniai bandymai kažką pasakyti pozityvaus apie Dievą baigėsi nesėkmingai. Visada atsirasdavo argumentų, neigiančių Dievą, arba teigiantys nebuvo absoliučiai nenugincyjami.
Moksle juo labiau negalima įvedinėti Dievo, nes mokslas yra grynai empirinis. Dievas gi virsempirinis. Gautųsi painiava, žalinga tiek religijai, tiek mokslui.
Filosofijos problematika dabar iš ties plati, tai ir specializacijų gausu.
Antikos filosofija savo užduotį atliko. Iki G.Galileo ji buvo mokslas. Religijos plotmėje ją pakeitė Krikščionybė.
Filosofiją plačiąja prasme galima vadinti gyvenimo filosofija. Kiekvienas žmogus ją turi.
Bendrais bruožais tam kartui tiek.
P.S. Olis ir Vilius pakankamai dvasingi, tad gal Jums nederėtų žengti atgal į materialią filosofiją, nebent prasiblaskyti norėsite.
