Vartotojo avataras
Kazimieras
Pranešimai: 639
Užsiregistravo: 09 Gru 2016, 17:59

Iš kur ta filosofija?

14 Lap 2022, 20:16

Sveiki
Reiškia, visa visata vienam brahmai. Na, vienai dživai tobulėti.
Mes priprate manyti kad visata sukurta daugybei dživu, o aš susiduriau su tokiu suvokimu kad ne, ne daugybei sąlygotu, o tik vienai va tai kuri turi brahmos postą.
Nu, ir ką man dabar daryti, kaip toliau praktikuoti bhakti joga nes manę tai labai užkabino.
Ka besutikčiau tai reiškia kad aš sutinku pati savę tik gimusi kitokiu laiku nes aš kaip brahma kurdamas kūnus kaip ir pasidauginau, gimiau bet skirtingu laiku.

Na ar aiški filosofija?
Paprasčiau išsireiškus, pvz. Vilius tai aš, o jis gali sakyti kad Kaziukas tai jis ištikruju.
Žodžiu, kiekvienas iš mūsu gali buti tikras kad viskas kas gyva yra jis ištikruju tik gimes skirtingu laiku, na kada brahma sukurė.
Tai kartoju klausimą:
Kieno ši filosofija?
Paskutinį kartą redagavo 1 Kazimieras. Iš viso redaguota 30 kartus.
 
Vartotojo avataras
sudaršan
Pranešimai: 131
Užsiregistravo: 16 Spa 2018, 20:56

Re: Iš kur ta filosofija?

15 Lap 2022, 13:38

Neaišku, kieno ta idėja, kad visata egzistuoja tik dėl visatos prosenio Brahmos.

Jeigu idėja ateina ne iš bona fide sampradajos, ji nėra autoritetinga, nėra teisinga. Kam tada dėl jos vargintis? Žmogaus protas daug nesąmonių gali prisigalvoti. Tam ir yra autoritetingi šaltiniai, kad ne proto prisigalvojimais sekti, o tiesomis, kurios ateina iš tiesiai iš Dievo.

Jeigu prosenis Brahma atseit pasidaugino, ir dabar visi mes esam vieno asmens padaugintas tiražas, tai kažkuo panašu į majavadą, kurioje teigiama, kad Didžioji Dvasia iliuziškai pasidalino į daugybę atspindžių, bet tie atspindžiai save suvokę, išsklaidę savęs kaip atspindžio iliuziją, susilieja su Didžiąja Dvasia.

Pagal vaišnavų mokymą, teisingiau mąstyti taip: visos visatos egzistuoja dėl Aukščiausiojo Dievo Asmens (Bhagavano). Mes egzistuojam dėl Aukščiausiojo Dievo Asmens, Jo džiaugsmui ir malonumui. Jis yra Visuma, o mes tos Visumos atomiškos dalelytės. Kaip organizmo ląstelės veikia viso organizmo naudai, taip mes turim veikti Bhagavano džiaugsmui. Taip veikdami, mes patys patiriame begalinį džiaugsmą. Tokia egzistencija yra palaiminga. Nes taip mes sukurti, tokia mūsų amžina prigimtis, mylėti Bhagavaną ir dalyvauti Jo amžinuose žaidimuose.

Bhagavanas manifestuoja neribotą skaičių atomiškai mažų gyvų esybių, dvasinių sielų.

Bhagavanas taip pat manifestuoja Sau lygius Savo Paties skleidinius. Tie skleidiniai yra skirtingi Bhagavano pavidalai, jie visi yra Bhagavanas.

Taigi, jeigu kalbam apie "pasidauginimą" ir "padauginimą", yra du lygiai:
1. Bhagavano lygmenyje Bhagavanas "pasidaugina" į Sau lygius pavidalus.
2. Bhagavano dživa-šakti lygmenyje Bhagavanas per dživa-šakti manifestuoja nesuskaičiuojamas atomiškas dvasines sielas, kurios kiekybiškai nėra lygios Bhagavanui, bet kokybiškai yra į Jį panašios.

Todėl kad ir ką sutinkame šiame pasaulyje, bet kokią gyvą esybę, visos yra Bhagavano šakti dalelytės, kurios kokybiškai panašios į Bhagavaną, bet amžinai yra atskiri individai, ne tas pats asmuo. Jos yra to paties Aukščiausiojo Asmens energijos dalelytės.

Tam, kad praktikuoti bhakti-jogą, reikia turėti teisingas, stabilias sampratas apie Bhagavaną, Jo energijas, šį pasaulį ir gyvąsias esybes, gautas iš autoritetingos, patikimos sampradajos. Toks žinojimas vadinamas sambandha-gjana, t.y. sąryšių, santykių žinojimas.

Šis žinojimas įsisavinamas turint tikėjimą, gaunamas iš šventųjų, dvasinių mokytojų ir šventraščių. Taigi, reikia stengtis įgyti tą tikėjimą, bei santykių žinojimą, tada ir bus galima užsiimti sklandžia bhakti-jogos praktika. 
 
Vartotojo avataras
Kazimieras
Pranešimai: 639
Užsiregistravo: 09 Gru 2016, 17:59

Re: Iš kur ta filosofija?

18 Lap 2022, 14:21

https://youtube.com/watch?v=7g83ibnucM4&feature=share

Ties 6ta minute, Prabhupada kalba kad vis tik viena dživa.
Ar apie ka jis kalba, ką turi omeny?
 
Vartotojo avataras
sudaršan
Pranešimai: 131
Užsiregistravo: 16 Spa 2018, 20:56

Re: Iš kur ta filosofija?

18 Lap 2022, 18:12

https://youtube.com/watch?v=7g83ibnucM4&feature=share

Ties 6ta minute, Prabhupada kalba kad vis tik viena dživa.
Ar apie ka jis kalba, ką turi omeny?

Taigi girdite, apie ką kalba. Mintis labai aiški. Va tas gabaliukas iš tos paskaitos, kontekste:

Kai tik suprantu, kad "aš esu gryna dvasinė siela, neatsiejama Krišnos, Aukščiausiojo Viešpaties, dalis. Jis suteikia man visapusišką apsaugą, o mano pareiga - Jį mylėti ir Jam tarnauti", tuomet aš esu laisvas. Iš karto aš esu laisvas. Paprasta formulė. Kaip Jis man duos...? Jis nėra vargšas žmogus. Jis, Jis yra... Kas tu esi? Jūsų žmonių, žmogiškųjų būtybių, jų yra labai mažai. Jei palygintumėte su kitais gyvūnais, kitomis gyvomis būtybėmis, jūs esate pats nereikšmingiausias skaičius. Jūsų skaičius yra labai mažas, ypač civilizuotų. Jei savo kambaryje ieškosite skylės, rasite milijonus skruzdėlių, kurios išlįs. Netgi savo kambaryje rasite. Nesugebėsite suskaičiuoti. Taigi kas aprūpina jų būtiniausius poreikius? Eko bahūnāṁ vidadhāti kāmān. Vedų kalba mes galime suprasti, kad viena vienintelė esybė... Dievas taip pat yra gyva esybė. Jis nėra tuštuma. Jis yra kaip asmuo, kaip jūs ir aš. Tačiau Jis labai galingas. Eko bahūnāṁ vidadhāti kāmān - vienas vienintelis, Jis aprūpina nesuskaičiuojamą daugybę gyvųjų esybių.

Čia sako, kad Dievas yra gyva esybė, o ne tuštuma ar dar kažkas. Jis gyvas asmuo. Iš to vieno gyvo Asmens kyla nesuskaičiuojamai daug mažų gyvų esybių, ir Jis jas visas aprūpina.

Šiuo atveju ne "dživą" Šrila Prabhupada turi galvoje sakydamas žodžius "gyva esybė", o tiesiogiai, kad Dievas yra gyva esybė. "Dživa" yra specifinis terminas įvardinti mažąją atomišką gyvąją esybę, kuri gyvena materialioje visatoje, o ne Dievą. Bet Dievas irgi yra esybė, būtybė. Tik Jis yra pirmapradė viena esybė, iš kurios kyla daugelis esybių.

 Vedose teigiama, kad vienas tampa daugeliu (eko bahu syām). Aukščiausiasis Dievo Asmuo išsiplečia įvairiais pavidalais - viṣṇu-tattva, jīva-tattva ir śakti-tattva.
(Iš Šrilos Prabhupados CC Madhya 20.173 komentaro)
 
Vartotojo avataras
Kazimieras
Pranešimai: 639
Užsiregistravo: 09 Gru 2016, 17:59

Re: Iš kur ta filosofija?

30 Lap 2022, 03:38

 
Vartotojo avataras
Vilius
Pranešimai: 1051
Užsiregistravo: 04 Lap 2016, 19:53

Re: Iš kur ta filosofija?

04 Gru 2022, 21:46

Dėkoju Sudaršan už dalyvavimą forume ir žinių skleidimą.

Esu paprastas žmogus, nepriklausantis jokiai organizacijai. Paragavęs Vedų žinių iškart gavau patvirtinimą iš širdies ir intelekto, kad tai artimiausiai tiesai žinios, kokias tik esu gavęs gyvenime. Jokių abejonių dėl to.

Visgi Dievas davė galimybę praktiškai įsitikinti, kad pasaulis valdomas absoliučiai centralizuotai. Nėra jokių nepriklausomų organizacijų/asmenų jeigu kalbame apie nors minimaliai žinomesnius. ISKCON ir jo mokytojai nėra jokia išimtis. Suprantu, kad tai opi, ypač jautri tema, o ir įrodymų tam nelabai norėčiau viešai čia vardinti. Neturiu ir sprendimo, ką reikia daryti tiems, kurie nori rimčiau eiti dvasiniu keliu. Mano supratimu, Donato pasirinkimas yra daug saugesnis, jeigu reikėtų rinktis man, aš neabejotinai rinkčiaus iš Donato linijos ar panašių.

Čia tiesiog noriu iš dalies replikuoti dėl linijos autoritetingumo.

Sudaršan argumentai (ne tik šioje temoje), kuri linija yra autoritetinga,  mano nuomone, yra  teisingi, bet mano replika ta, kad 100 % pasitikėti negalima niekuom. Tiksliau pasakius, galima, bet tame niekada neišvengsime aklo pasitikėjimo. Melo ir manipuliacijos galimybė visada bus.

Tai nėra susiję su mano ego, noru kritikuoti, menkinti ar panašiai. Aš puikiai suprantu, kad bet kokiu atveju jų visų sąmonė (sakykim, ISKCON mokytojų) yra gerokai aukštesnė už mano, o ir išmokti aš galėčiau begalę dalykų iš jų. Bet aš negaliu ignoruoti, to, ką aš visada jutau širdimi ir intelektu, o dabar gavau patvirtinimą, kuris tolygus pasakymui, kad šimtą kartu metant monetą,visus kartus atvirtinimas herbu yra atsitiktinumas.

Man patiko Donatas nesenas pasidalinimas apie tai, kad mes įmesti į šitą realybę absoliučiai be žinių ir kapstomės, kas kaip išmanome. Šita maja/matrica nėra suinteresuota, kad mes greitai ją paliktume. Ji sukurta taip, kad mes ieškotume ir kauptume patirtį per milijonus gyvenimų. Galų gale, viskas tėra filmas, kuris jau yra įvykęs.

Matrica visada siūlo pinkles: materialius džiaugsmus, šlovę, pripažinimą ir t.t. Jeigu asmuo suinteresuotas eiti dvasiniu keliu, tai pirma kartelė Vakaruose - šiandieninė krikščionybė. Jeigu žmogus pajunta, kad čia nuo jo nemažai kas nuslepiama, galima eiti įvairiausiais kitais keliais, kurie sako vis daugiau tiesos. Vedos galbūt ir paskutinė stotelė, čia tiesos apstu. Bet to neužtenka. Žinoma, mes suprantame, kad bhakti yra kertinis ingredientas ir jo tiesiog neišvystysi per vieną gyvenimą, bet jeigu būtų noras skleisti tyrą meilę ir bhakti, Youtube galėtų dominuoti atitinkamo lygmens mokytojas, o ne su visa pagarba jam - Sadhguru. 

Paprastai tariant, pavadinkime tai Kali juga. Išorinis valdytojas supranta, kad dabar ne laikas aukštam dvasingumui, šioje mėsmalėje dživos turi tobulėti tokiu būdu, koks joms reikalingas dabar :)
 
Vartotojo avataras
sudaršan
Pranešimai: 131
Užsiregistravo: 16 Spa 2018, 20:56

Re: Iš kur ta filosofija?

04 Gru 2022, 22:32

Mano logika paprasta - yra Dievas, ir yra Dievo į šį pasaulį siųsti mokytojai, per kuriuos veikia Dievo galia ir malonė. Žemyneigis procesas - tiesa ir malonė ateina tiesiai iš Dievo, ir patys mokytojai ateina iš Dievo buveinės.

Ir yra aukštyneigis procesas, kai žmonės bando pasiekti Dievą savo jėgomis, savarankiškai, negavę Jo pilnos malonės. Jie irgi kartais bando būti mokytojais.

Tarp šių dviejų rūšių mokytojų yra principinis skirtumas.

Aš nesvarstau apie organizacijas, institucijas, ir kas vyksta šioje Žemėje žmonių tarpe, ką žmonių grupės ir bendrijos savarankiškai daro. Man svarbu Dievas ir Dievo žinia, Dievo vedimas, bei Dievo siųsti mokytojai. 
 
Vartotojo avataras
Vilius
Pranešimai: 1051
Užsiregistravo: 04 Lap 2016, 19:53

Re: Iš kur ta filosofija?

05 Gru 2022, 09:47

Taip, viskas ateina iš Dievo.

Aš nesvarstau apie organizacijas, institucijas, ir kas vyksta šioje Žemėje žmonių tarpe, ką žmonių grupės ir bendrijos savarankiškai daro. Man svarbu Dievas ir Dievo žinia, Dievo vedimas, bei Dievo siųsti mokytojai.
Jūs turite žinių ir intelektą ir net neabejoju, kad puikiai atsirenkate, kurios žinios yra autoritetingesnės. Net aš su ribotom žiniom, pasikliaudamas daugiau širdim ir intelektu tą daugiau mažiau gebu :)

Riba tarp savarankiško žmonių/organizacijų veikimo ir Dievo yra menka. Šita "Kalijuginė" mėsmalė su melu ant melo yra Dievo planas, kuris įvykdomas iki detalių. Lieka klausimas, kiek valdymas vyksta per išorinę centralizaciją (aukščiausio lygio slaptos organizacijos, galbūt pusdieviai ir pan), kiek tiesiog per "vidinio aš" kontrolę. Turiu galvoje, kad ne mes kontroliuojame save, savo mintis ir veiksmus, o Kūrėjas/Dievas. Greičiausiai šita simuliacija vyksta per abi sferas.

Iš kurios pusės bepažiūrėsi, mes gyvename daug arčiau realybės iš filmo "Trumeno šou" nei daugeliui gali atrodyti. Viskas tėra fikcija, butaforija, iliuzija, o mes tik sapnuojame.

Žinoma, tai nemažai kam aišku ir taip. Tiesiog mane labai nustebino begalinė pasaulio valdymo centralizacija ir išmokė nepasitikėti niekuom tik savo širdim.

Ir kad ir kiek žinių mes beturėsim, vis tiek visada išliks klausimas, ar mes tikrai 100 procentu galime pasitikėti šitom žiniom. Net jei ir žinios teisingos, gal mums tyčia kažkas nėra pasakoma iki galo?.. Tiesiog, nes tokios šitos majos/matricos taisyklės.

Žinoma, suprantu, kad visada atsakymas panašus - kad protas gali bet ką prisigalvoti...

Galbūt, bet aš daugiau nei aiškiai matau, jog triušio urvas yra labai gilus čia. :)

Galbūt sudėtingu rakursu čia kalbu ir negaliu pilnai atskleisti tam tikros informacijos, gaunasi tokia abstrakcija... Bet galbūt kažkas supras mane, galbūt kažkam tai pravers. Aš pats žinau, kad mano gyvenimas yra visiškai kontroliuojamas išoriškai ir nulemtas, žiūrėsiu, kur mane Dievulis toliau ves.
 
Vartotojo avataras
sudaršan
Pranešimai: 131
Užsiregistravo: 16 Spa 2018, 20:56

Re: Iš kur ta filosofija?

05 Gru 2022, 11:26

Pagal vaišnavų mokymą, Bhagavano vidinė energija pasižymi tyru gerumu - šuddha sattva. Ši tyra transcendentinė sattva skiriasi nuo materialaus pasaulio sattva gunos. Šuddha sattva - tyras, be priekaištų, tobulas gerumas, be jokių priemaišų, be jokių ydų. Vaikunthoje ir didžiausioje transcendentinio pasaulio buveinėje - Goloka Vrindavanoje - viskas yra tyrame gerume.

Kali juga yra tamsa, kuri išryškina šviesą. Kali jugos melas išryškina Dievo tiesą. Vaišnavai sako, kad šioje Kali jugoje atėjo pats gailestingiausias avatara, Viešpats Čaitanja, dovanojantis pačią brangiausią dvasinę dovaną, kurios niekas kitas nedovanoja. Viešpats Krišna tos dovanos nedovanoja atėjęs kaip Krišna, bet Krišna atėjęs kaip Viešpats Čaitanja, rodo begalinį gailestingumą, kuris nepaiso ar žmonės verti, ar neverti. Visi gali gauti tą malonę. Todėl ši Kali juga yra ypatinga, palaiminta, ir ji vystosi kitaip negu kitos Kali jugos.

Mano pasitikėjimas ir tikėjimas tyrais vaišnavais, uttama adhikariais, vystosi per ilgus metus, laipsniškai, vis daugiau apie juos sužinant, girdint apie jų asmenines savybes, mistiškumo pasireiškimus, tokius kaip visažinybė, arba dvasinis poveikis šalia esantiems. Tai tą labai stipriai rekomenduočiau bet kuriam žmogui, norinčiam įgyti tikėjimą ir pasitikėjimą tyrais vaišnavais - gilintis į jų šlovingas savybes.

Yra vyresnių už mus bhaktų pasaulyje, iš jų kai kurie yra praėję tą etapą, kai buvo apgauti netikrų autoritetų, nusivylę, vėl ir vėl apgauti, ir vėl nusivylę, ir galiausiai atrado tyrus vaišnavus. Kitaip sakant, jie viską praėjo, ir mums dabar jų patirtis gali labai padėti. Kiti, gimę bhaktų šeimose, turėjo šansą iš karto nuo vaikystės bendrauti su tyrais vaišnavais, arba sutiko juos jaunystėje, ir jų patirtys irgi labai įkvepia ir yra labai vertingos. Taigi, labai rekomenduoju susipažinti su jų patirtimi, jų atradimais bei įspūdžiais, tai gali mus įkvėpti. Įdėsiu kelis video iš youtube.

Čia pasakoja Šripada Bhaktivedanta Ašrama Maharadžas. Jis jaunystėje vienu metu buvo lyg ir apsėstas vaiduoklių, lyg ir svaiginosi labai tuo metu, bet tada sutiko bhaktas, pradėjo kartoti Hare Krišna mantrą, ir vaiduokliai iš karto išsilakstė. Tada jis prisijungė prie ISKCON, buvo knygų platintojas. Kaip tuo metu vykdavo ISKCON, per daug nesigilinant buvo liepiama priimti nekvalifikuotus ISKCON zoninius guru, tai jis priėmė vieną ISKCON guru, tas guru po kurio laiko krito. Tada jam buvo liepta priimti kitą ISKCON guru, tas guru irgi po kurio laiko krito. Tada jis jau du kartus buvo apgautas ir niekuo nepasitikėjo, ir negalvojo, kad galės priimti ką nors kaip guru. Bet po to jis sutiko Šrilą Gour Govinda Maharadžą, ir būdamas šalia jo patyrė aukštesnės dvasinės galios poveikį, kas rodė kad Šrila Gour Govinda Maharadžą yra Krišnos įgalintas, tikras guru ir tyras vaišnavas. Taip jis tapo Šrilos Gour Govindos Maharadžo mokiniu:
Čia pasakoja Šripad Bhaktivedanta Šuddhadvaiti Maharadžas, Šrilos Prabhupados mokinys, vėliau mokęsis pas Šrilą Gour Govinda Maharadžą. Labai įspūdingas pasakojimas. Jis buvo Šrilos Gour Govinda Maharadžo šventykloje Bhubanešvare, Indijoje, ir kartą ten atvyko senas sadhu. Jis pamatė, kaip kiti bhaktai tam sadhu lenkiasi, ir irgi nusilenkė. Tada kai tas sadhu prie jo priėjo, Šuddhadvaiti Maharadžui iš akių pradėjo lietis ašaros, o iš vidaus savaime, be jo valios, prasidėjo Hare Krišnos mantros kartojimas. Tokį uttama adhikarių poveikį žmonėms aprašo šventraščiai: kad uttama adhikaris yra tas, kurį pamačius žmonės nevalingai ima tarti Hare Krišna. Tas sadhu buvo Šrilos Prabhupados brolis Dievuje, t.y. Šrilos Bhaktisiddhantos Sarasvačio Thakuros mokinys, babadžis. Šrila Gour Govinda Maharadžas, po to kai Šrila Prabhupada išėjo iš šio pasaulio, labai troško turėti dvasinį bendravimą su aukšto lygio vaišnavu. Kartą tas sadhu atvyko į Bubhanešvarą, ir atėjo pas Šrila Gour Govinda Maharadžą. Jis papasakojo, kad atlikinėjo bhadžaną prie Radhakundos, ir kad jį apėmė toks stiprus išsiskyrimo su Krišna jausmas, kad vakare jis jau brido į Radhakundą, norėdamas nusiskandinti. Tada kažkokia didi tobula asmenybė jį apglėbė ir sulaikė nuo to žingsnio, bei pasiuntė į jo širdį bhavos spindulį ir liepė išvykti į Orisą. Taip jis ir atsirado Bhubhanešvare, prie Šrilos Gour Govindos Maharadžo durų, apimtas bhavos. Šrila Gour Govinda Maharadžas jį priėmė kaip Šrilos Prabhupados atstovą, kad per jį Šrila Prabhupada jį moko toliau.
Paskutinį kartą redagavo 1 sudaršan. Iš viso redaguota 26 kartus.
 
Vartotojo avataras
Vilius
Pranešimai: 1051
Užsiregistravo: 04 Lap 2016, 19:53

Re: Iš kur ta filosofija?

05 Gru 2022, 13:36

Ačiū, esu tikrai dėkingas už atsakymą. Būtinai pažiūrėsiu įkeltus video.

Aš, galima sakyti, neabejoju, kad tyri vaišnavai/mokytojai egzistuoja. Tiesiog kai matau, jog religinės organizacijos yra centralizuotai valdomos tų pačių jėgų, kurios kelia visą šitą politinį/ekonominį šaršalą pasaulyje, aš niekaip negaliu jomis pasitikėti. Nors ir suprantu, kad šitas valdymas nėra pats savaime blogas, tai tiesiog šio žaidimo dalis. Bet visgi - tai manipuliacija.

Donatas rado mokytoją už didelių religinių organizacijų ribų... Man atrodo, kad akivaizdu, jog jų tikslas nėra kelti daugumos žmonių dvasingumą. Čia panašiai, kaip galvoti, kad pasaulio lyderiai nesugeba išspręsti pasaulio ekonomikos problemų, skurdo ir t.t. O čia kalba eina apie dvasinius lyderius, kurie išvis kiaurai turėtų manyti, suprasti, kokie absurdai yra leidžiami vykti. Tai ne kritika, tai elementarus sveikas protas.

Bet kaip sakiau, aš tikiu, kad tyri mokytojai egzistuoja ir tiems vienetams, kurie yra jų verti, jie ir skirti. O masėms belieka kapstytis ir tobulėti šiame sunkiame laike per karmą jogą ir galbūt , kaip Jūs sakote, gauti Viešpats Čaitanja malonę. Bent jau aš, tikrai jaučiu, kad mano kelias labai panašus į tai.
 
Vartotojo avataras
Vilius
Pranešimai: 1051
Užsiregistravo: 04 Lap 2016, 19:53

Re: Iš kur ta filosofija?

05 Gru 2022, 14:20

tyru gerumu - šuddha sattva
Jūsų žinutės dažnai mane papildo dvasinės energijos, aš savo viduje pradedu jausti daugiau tyrumo, bhakti. Panašiai būna, kai skaitau BG, kai paklausau kai kurių Donato pasidalinimo, kai kuriais kitais atvejais.

Nieko panašaus nejaučiu, kai paklausau kai kurių kitų žinomų mokytojų. Nejaučiu, kad būčiau nusistatęs prieš juos ar panašiai. Tiesiog jaučiu, kad jie turi labai daug taršos. Ta tarša tokia specifinė. Kartais, kai matai žemesnio rango mokytojo taršą dažnai ji net netrukdo, matosi žmogaus tyrumas, nuoširdumas, tie trūkumai tiesiog netrukdo, pasiimi gerus dalykus ir tiek.

Tas aukštas sąmoningumas ir tuo pat "demoniškumas" yra labai įdomus derinys. Bet aš jį labai aiškiai jaučiu ant kai kurių žinomų aukštesnio rango mokytojų/vaišnavų.

Apie tokius dalykus šiaip nėra etiška kalbėti, visi labai vengia tą daryti - suprantama. Bet tas kontrastas man daug kartų yra labai giliai įstrigęs, ir tiesiog. Yra kaip yra.
 
Vartotojo avataras
Vilius
Pranešimai: 1051
Užsiregistravo: 04 Lap 2016, 19:53

Re: Iš kur ta filosofija?

05 Gru 2022, 14:46

Nesinori tikrai kapstytis po visus šitus dalykus. Darbo su savimi užtenka ir taip, apkalbėti vaišnavus nėra gerai :) Protingiau visada nutylėti.

Harė Krišna!
 
Vartotojo avataras
sudaršan
Pranešimai: 131
Užsiregistravo: 16 Spa 2018, 20:56

Re: Iš kur ta filosofija?

05 Gru 2022, 14:57

Vieno iš vyresnio amžiaus vilniečių bhaktų, kuris dar sovietmečiu atėjo į Krišnos sąmonę, man rodos, maždaug po 1980-ųjų,  mama buvo ekstrasensė. Tai tam bhaktui ISKCONe siūlydavo tai vieną, tai kitą ISKCON guru priimti. Jis eidavo pas savo mamą paklausti, ką ji regi dėl tų asmenų. Tai nieko gero ji nepasakydavo, regėdavo, kad vienas kažkoks prakeiktas, su kitu vėl kažkas ne taip. Taip jis nepriėmė guru ISKCONe, o vėliau priėmė tyrą vaišnavą guru ne iš ISKCONo. Jis pats man tai papasakojo.

Todėl nesistebiu, jeigu jaučiate taršą kai kuriuose guru. Yra skirtumas tarp guru pozicijos turėjimo ir buvimo tikru guru. Daug nekvalifikuotų asmenų bando būti guru, aišku, kad jie turi anarthų, taršos.

Kita vertus, visais atvejais negalima 100% pasitikėti savo pojūčiais, nes kartais gali būti taip, kad nešvarą mūsų protas tiesiog projektuoja ant vaišnavo. Vaišnavas neturi tos nešvaros, bet mūsų protas tiesiog užmetinėja savo patirtį ant jo, sukuria klaidingą įspūdį ar įvaizdį. Nustatinėti guru autoritetingumą reikia pagal įvairius simptomus, tai nėra pasirėmimas vien savo pojūčiais, o sistemingas procesas, kuriame reikia remtis sadhu, guru, šastra. Galiausiai, vis vien, savo pastangomis neįmanoma atpažinti tyro vaišnavo. Šrila Gour Govinda Maharadžas ir kiti tyri dvasiniai mokytojai sako, kad reikia tiesiog melstis Krišnai, tada Krišna duos tokią malonę. Jeigu guru bandysim pasirinkti savo pastangomis, apsiriksim.

Šrila Bhaktivinoda Thakura savo knygoje "Šri Bhadžana Rahasja" rašo, kad tik bhakta, esantis bhavos lygyje, yra iš tikro kvalifikuotas būti guru. Šrila Gour Govinda Maharadžas turėjo bhavos simptomus, bet jis paliko šį pasaulį 1996 metais. 
Paskutinį kartą redagavo 1 sudaršan. Iš viso redaguota 22 kartus.
 
Vartotojo avataras
sudaršan
Pranešimai: 131
Užsiregistravo: 16 Spa 2018, 20:56

Re: Iš kur ta filosofija?

05 Gru 2022, 16:29

Šrila Gour Govinda Maharadžas:

"Ar Dhruva ieškojo guru, "pirmiausia turiu įgyti guru"? Ne. Krišnos malone asmuo gauna guru, guru malone asmuo gauna Krišną. Jūs verkite. Dhruva verkė Viešpaties Narajanos. Tada jis gavo Krišną, tada jis gavo Narajaną. Taigi, jūs turite verkti Krišnos, jeigu iš tikro Jo norite. Tada Krišna surengs, Jis atsiųs savo tikrą, bona fide atstovą pas jus. Jūs jį sutiksite. Tada, jo malone jūs galėsite gauti Krišną. Procesas yra toks, nėra jokio kito proceso. Visiškai priklausydami nuo Krišnos malonės, verkite, verkite, verkite [čia Maharadžas turi galvoje verkimą širdyje, o ne išorinį verkimą ašaromis]. Krišnos surengimas, visiškai priimkite Krišnos surengimą. Tada tai yra bona fide. Tai yra vienintelis procesas, kito proceso nėra. Ir yra pagalba, yra tyra mokytojų seka, yra bona fide simptomai. Tai jums padės. "Taip, jis yra mokytojų sekoje, ir šastra apibūdina simptomus, ir aš matau..." Tai Krišnos surengimas.
Ir matydami jį, jausite vidinę trauką, trauką kylančią iš širdies. Tai testas, kurį galite suprasti, "taip, matydamas jį iš širdies jaučiu kažkokią trauką". Širdyje yra paramatma, širdies guru, taip, ir tai yra bona fide surengimas, Krišnos surengimas. Jeigu jūs iš tikro verkiate, ir toks guru apsireiškė, matydami jį galite jausti kažkokią trauką. Ar suprantate? Sakoma, Krišna yra visa traukiantis. Jis patraukia. Jis yra Krišna, absoliutus patrauklumas. Kaip Krišna patraukia šiame materialiame pasaulyje? Dviejomis formomis - Savo švento vardo forma, ir ačarjos forma. Taip, dviejomis formomis. Krišna yra patrauklus, ir kalbėjimas apie Jį yra patrauklus. Pasakojimai apie Krišną nesiskiria nuo Krišnos. Kaip Krišna yra patrauklus, taip ir kalba apie Krišną yra patraukli. Ačarja tyrai kalba apie Krišną. Jis patraukia. Čia, materialiame pasaulyje, Krišna patraukia dviejomis formomis - kaip šventas Jo vardas, ir kaip ačarja. Ši trauka tikra. Jūs ją jaučiate viduje. Ar suprantate? Tai jums padės. Visi šie dalykai egzistuoja, bet jūs turite verkti Krišnos akivaizdoje. Visiškai priklausyti nuo Krišnos surengimo. Tai aukščiausia. Tada jokiais būdais nebūsite apgauti. Tai ne majos surengimas, tai Krišnos surengimas, bona fide surengimas. Priešingu atveju, majos surengimas, tai nebus bona fide, būsite apgauti."

Šripad Bhaktivedanta Ašrama Maharadžas praktiškai patyrė šią trauką, kurią mini Šrila Gour Govinda Maharadžas. Po Šrilos Gour Govindos Maharadžo išėjimo iš šio pasaulio, 1996 metų vasarį jis su keliais kitais Šrilos Gour Govindos Maharadžo mokiniais aplankė Šrilą Bhaktivedantą Narajaną Maharadžą, ir tada, jis pasakoja: "Šrila Gurudevas [Bhaktivedanta Narajana Maharadžas] sėdėjo su sanjasiais broliais Dievuje. Kai sėdėjome kambario gale, vien tik atėjus ir gavus Šrilos Gurudevo daršaną, iš karto mano širdis palinko į Šrilą Gurudevą. Aš tapau savaime, spontaniškai, visiškai patrauktas. Aš buvau visiškai pasimetęs, nes tokia spontaniška nuotaika nėra man būdinga iš prigimties. Aš esu labai sausas asmuo. Todėl aš tiesiog laikiau tai viduje ir to neparodžiau. O kai mes išėjome, mano broliai Dievuje sakė: "Govinda, kas negerai su tavim, kas negerai?". Bet aš nieko neatskleidžiau, sakiau: "viskas gerai, jokių problemų". 
Paskutinį kartą redagavo 1 sudaršan. Iš viso redaguota 26 kartus.
 
Vartotojo avataras
Vilius
Pranešimai: 1051
Užsiregistravo: 04 Lap 2016, 19:53

Re: Iš kur ta filosofija?

05 Gru 2022, 20:12

Dar kartą esu labai dėkingas už išsamų paaiškinimą. Man tai reiškia daug.

Esu palaimintas gyvenime, nes mano vidiniai klausimai dažniausiai lieka atsakyti, paaiškinti. Anksčiau ar vėliau, nors tokios infomacijos ieškodamas "Google" beveik nėra šansų, kad surasi. Tai man tarsi patvirtinimas, kad sekdamas savo vidiniu balsu ir intuicija esu vedamas iš aukščiau ir einu iš principo teisingu keliu. 

Esu apdovanotas šiokia tokia intuicija ir intelektu, kurie, mano supratimu, yra kaip įrankiai, kuriais Paramatma veda mane gyvenimo kelionėje.

Jūsų paaiškinimas, man suteikė tvirto tikėjimo, kad einu teisingu keliu, ir kai būsiu pasirengęs mokytojas gali atsirasti. (nesvarbu, ar šiame gyvenime). Tikrai nesijaučiu tam pasirengęs, bet visgi labai gerai galiu įsivaizduoti tą jausmą, kai sutikęs tyrą savo mokytoją, pulčiau,švelniai tariant, kaip mažas vaikas išsiilgęs mamos. Būtent taip ir įsivaizduoju šį įvykį, todėl širdyje visada kildavo nusivylimas matant kai kuriuos guru.

dar kartą ačiū, Harė Krišna!

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: 1 ir 0 svečių