Nerelligingiems vegetarams irgi bus daug nepalankiu atoveiiksmiu.
Sutaikyti pozicijas dėl mėsos valgymo galima taip: Šrila Prabhupada sakė, kad mėsavalgiai galėtų valgyti savaime mirusių gyvulių mėsą. Kad nereikia skersti, o tiesiog palaukti kol gyvuliai numirs savo mirtimi, ir tada tegu jie valgo. Krikščionims jis primygtinai sakė, kad jie turi atsisakyti gyvūnų, ypač karvių, skerdimo.Room Conversation -- June 29, 1976, New Vrindaban
Vertimas:
Prabhupada: Taigi, mūsų reikalas yra sustabdyti skerdimą. Mes negalėsime sustabdyti mėsos valgymo, kadangi tam tikri žmonės vis vien valgys. Jie ketvirtos klasės, ir penktos klasės žmonės. Yra keturios klasifikacijos - brahmanai, kšatrijos, vaišjos, šūdros ir čandalos. Čandalos visados bus, o jie valgo mėsą. Tegu jie valgo. Ši sistema ir dabar yra Indijoje. Nėra taip, kad Indijoje niekas nevalgo mėsos. Batsiuvių klasė, jie valgo, čandalų klasė, jie valgo.
SB 6.16.42
Posmas: Kaip religinė sistema, kuri sukuria priešiškumą/pavydą sau pačiam ir kitiems, gali būti naudinga tam žmogui ir kitiems? Kas gero iš sekimo tokia sistema? Kas realiai pasiekiama? Dėl priešiškumo/pavydo sukeliant sau pačiam skausmą ar keliant skausmą kitiems, žmogus sukelia Tavo pyktį ir praktikuoja nereligingumą.
Komentaras: Bet kuri religinė sistema, išskyrus bhagavata-dharmą, t.y. tarnystę kaip Aukščiausios Dievo Asmenybės amžino tarno - yra pavydo/priešiškumo sau ir kitiems sistema. Pavyzdžiui, yra daug religijos sistemų, kuriose rekomenduojamos gyvūnų aukos. Tokios gyvūnų aukos neneša gero aukos atlikėjui ir gyvūnui. Nors kartais žmogui leidžiama paaukoti gyvūną deivės Kali akivaizdoje ir jį suvalgyti, užuot pirkus mėsą iš skerdyklos, leidimas valgyti mėsą po aukojimo deivei Kali nėra Aukščiausios Dievo Asmenybės nurodymas. Tai tiesiog nuolaida pasigailėtinam žmogui, kuris neatsisakys mėsos valgymo. Ji skirta apriboti jo norą nevaržomam mėsos valgymui. Tokia religinė sistema yra smerkiama. Todėl Krišna sako, sarva-dharmān parityajya mām ekaṁ śaraṇaṁ vraja: (BG 18.66) "Palik visas kitas pareigas ir atsiduok Man". Tai paskutinis žodis religijoje.
Kas nors gali ginčytis, kad gyvūnų aukojimai yra rekomenduojami Vedose. Tačiau ši rekomendacija iš tikrųjų yra apribojimas. Be Vedų apribojimų mėsos pirkimui, žmonės pirks mėsą rinkoje, ir ji bus perpildyta mėsos parduotuvių, ir skerdyklų padaugės. Kad tą apribotų, Vedos kartais sako, kad žmogus gali valgyti mėsą paaukojęs nereikšmingą gyvūną, kaip pvz. ožį, deivės Kali akivaizdoje. Bet kuriuo atveju, religijos sistema, kurioje rekomenduojamos gyvulių aukos yra nenešanti gero tiems kas atlieka aukas ir gyvūnams. Pavydūs/priešiški asmenys, kurie atlieka parodomuosius gyvūnų aukojimus yra smerkiami Bhagavad-gitoje (16.17) taip:ātma-sambhāvitāḥ stabdhā dhana-māna-madānvitāḥ / yajante nāma-yajñais te dambhenāvidhi-pūrvakam "Patenkinti savimi begėdžiai, apgauti turtų ir netikro prestižo, jie kartais iš puikybės vien dėl akių aukoja aukas, nesilaikydami jokių taisyklių." Kartais gyvūnų aukojimai atliekami labai prašmatniai su dideliais deivės Kali garbinimo renginiais, tačiau tokie festivaliai, nors ir daromi yajnos vardan, iš tiesų nėra yajna, nes yajna reiškia patenkinti Aukščiausią Dievo Asmenybę. Todėl rekomenduojama kad šiame amžiuje specifiškai, yajñaiḥ saṅkīrtana-prāyair yajanti hi sumedhasaḥ: (SB 11.5.32) tie, kas turi gerą intelektą, patenkina yajna-purušą, Višnu, giedodami Hare Krišna Mantrą".
Prabhupada davė toki patarimą alkoholikams:Vis tik tema liecianti filosofija.
Gal reiketu padiskutuoti apie Dievo garbinima pagal savo isivaizdavima (Bhagavad Gita ta tema paliecia, lyg tai skyrius Tikejimo atmainos), nes yra ir tokiu zmoniu.
Manau, bent jau Vakaruose, tokiame garbinime daug filosofijos, nes nesiremiama Sventrasciais arba remiamasi minimaliai ir savaip interpretuojant. Tai jau asmenine filosofija.
Lietuvoje, ypatingai kaimuose, daug tokiu kataliku.
http://www.bvks.com/Jus juk neturite mokytojo, Kazimierai. Kam rasysite?
Puiku.http://www.bvks.com/Jus juk neturite mokytojo, Kazimierai. Kam rasysite?
Parašysiu Jam. Aš klausiu tik tai kaip man veikti va šioje situacijoje dėl ko mes nesutariam, o ne tai kad ka man daryti toliau su savo gyvenimu.
Gal ne taip supratote,Aidai, tai nepasišaipimas, o variantas. Kodėl alkoholikams taip galima, o tikrai negalintiems be mėsos netinka? Suprantama, reikia atsiklausti Autoriteto.Kažin, gal ir žmonėms negalintiems be mėsos galima tai taikyti.
Gerai, pateiksiu šį klausimą kaip jusu, Aidai.Puiku.P.S. paklauskite Mokytojo, kodel Manu savo istatymuose (Manu samhita) paskyre kai kuriems zmonems mesa, kodel candalos negali be mesos.
Na taip, Kazimierai, variantas geras. Visi Srilos Prabhupados zodziai brangiau uz auksa.Gal ne taip supratote,Aidai, tai nepasišaipimas, o variantas. Kodėl alkoholikams taip galima, o tikrai negalintiems be mėsos netinka? Suprantama, reikia atsiklausti Autoriteto.Kažin, gal ir žmonėms negalintiems be mėsos galima tai taikyti.
Labai Jums dekingas, Kazimierai.Gerai, pateiksiu šį klausimą kaip jusu, Aidai.Puiku.P.S. paklauskite Mokytojo, kodel Manu savo istatymuose (Manu samhita) paskyre kai kuriems zmonems mesa, kodel candalos negali be mesos.
Man susidaro įspūdis kad mano pašnekovai įsivaizduoja tą Kazimierą įpykusi iki raudonumo ir mažai trūksta kad pradėtu trūkinėti monitoriai )Pasikeitėte Jūs, Kazimierai. Jūsų santykis su pasauliu. Džiaukitės, kad Jums pavyko iš to išbristi. Bet negalite ignoruoti šio pasaulio. Kitiems, matyt, dar laikas neatėjo. Dėl to nereikėtų labai pykti.
Dėkui, Kazimierai bent jau aš tai tikrai negalvoju, jog esate įpykęs.Man susidaro įspūdis kad mano pašnekovai įsivaizduoja tą Kazimierą įpykusi iki raudonumo ir mažai trūksta kad pradėtu trūkinėti monitoriai )Pasikeitėte Jūs, Kazimierai. Jūsų santykis su pasauliu. Džiaukitės, kad Jums pavyko iš to išbristi. Bet negalite ignoruoti šio pasaulio. Kitiems, matyt, dar laikas neatėjo. Dėl to nereikėtų labai pykti.
Visai ne. Jau šioje temoje rašiau kad tiesiog atlieku tarnystę ir mokinuosi tai daryti esamoju laiku nemedituojant i rezultata.
Aidai, viskas yra gerai, tik dėl materialių dalykų prašymo nesu visiškai tikras. Donatas Janickis lyg ir buvo tai minėjęs, bet nenoriu suklaidinti, kadangi pats tiksliai nežinau, kodėl tai nėra rekomenduotina. Taip rašau, nes lyg ir esate prasitaręs, kad prašote ir to. )Noriu gerbiamo Sudarsan, o ir visu zinanciu, paklausti, ar as garbinu Dieva pagal savo isivaizdavima.
Informacijos fragmentu apie Dieva is Sventrasciu turiu, is Biblijos irgi, bet realizaciju ne.
Neturiu dvasios vadovo ir nuodemklausio. Tad nepalaikau butino rysio su Baznycia. Privalomu sakramentu negaliu praktikuoti del seimyniniu aplinkybiu. Biblijos skaityti negaliu, smegenys stingsta ir atmeta. Evangelijos motyvas netraukia. Labiau linkes garbinti Biblini Dieva Teva ir dekoti Jam uz subtilius ir grubius materialius dalykus, kaip kad musulmonas. Vaikstau i privalomas misias kataliku baznycioje ir stengiuosi demesingai dalyvauti, garbinti Dieva ir dekoti Jam. Kas diena buna kkazkiek vidines maldos ir nusilenkimu Dievybei. Stengiuosi nedaryti nuodemiu, laikytis 10 isakymu bent siaurai juos aiskinant. Kartais atlieku pinigines aukas sventykloms.
Esme ta, kad Evangelijos pagrindine ideja netraukia, net skaityti negaliu, atmeta. O dvasinio rysio su Dievu irgi neturiu, tik materialu. Gaunuosi kaip materialistas musulmonas ir jauciu, kad man to reikia. Tik i kataliku baznycia einu del seimyniniu ir kulturiniu dalyku.
Tikrai neprasau Dievo kam nors kenkti, prasau tik geru dalyku.
Tad kokia mano padetis? Ar mano tikejimas prasmingas? Ar jis veda link Sukriti, ar tai tik laiko gaisimas?