03 Bir 2017, 15:15
Materialiu požiūriu to nesuvokti, kad Šri Krišna yra Aukščiausiasis Dievo Asmuo, o Šrimati Radharanė - Jo energijos išraiška, kaip susižavėjimo objektas. Šiva - transcendentalus šiai Visatai, Durga - transcendentali šiai Visatai visa jos materialios energijos išraiška. Tad primityviai lyginti Krišna ir Radha, tas pats, kas sakyti, jog elektronas yra vyras, o protonas - moteris, kurie abu sąveikoje sukuria vandenilio atomą. Ar atomai turi lytį, nors jie ivenas kitą traukia?
Turbūt šventraščiuose nepavyks rasti žodžio, kuriuo apie sielą-jivą kreipiamasi kaip į vyrą arba kaip į moterį. Dažniausiai - gyvoji esybė (rusiškai "ono") - nekatroji rūšis. Ir tik kalbos nelankstumas ir dvasinių praktikų ignoravimas primeta tokį saldų filosofinį nukrypimą.
"Žinojimas, kuris verčia manyti, kad gyvos esybės tipą lemia kūnas, žinok, yra aistros gunos." Bhagavad Gita 18:21
"Žemė, vanduo, ugnis, oras, eteris, protas, intelektas ir netikras ego - visi šie aštuoni pradmenys sudaro Mano atsietas materialias energijas." Bhagavd Gita 7.4
"Be žemesniosios energijos, o tvirtaranki Arjuna, egzistuoja ir kita - aukštesnioji Mano energija, apimanti gyvąsias esybes, kurios naudojasi materialios žemesniosios gamtos ištekliais." Bhagavd Gita 7.5
"Žinok, visi būties būviai - ar tai būtų dorybė, aistra, ar neišmanymas - Mano energijos apraiškos. Viena vertus, Aš esu viskas, tačiau Aš - nepriklausomas. Manęs nevaldo materialios gamtos gunos, priešingai - jos glūdi Manyje.
"Pasaulis, suklaidintas trijų gunų, nepažįsta Manęs - To, kuris būdamas neišsenkamas, yra aukščiau tų gunų."
"Sunku nugalėti šią dievišką Mano energiją, kurią sudaro trys materialios gamtos gunos, bet lengvai ją įveikia tie, kurie atsidavė Man." Bhagavd Gita 7.12-7.14