Puiku, besvarstant, ateina ir geresnis supratimas bei atsakymai. Taip po truputį gal ir Aidui padėsim rasti atsakymus į jo pradinius temos klausimus.
Žodžiu, toliau taip pamąsčiau:
Šrila Prabhupada kartais sakydavo (ir apskritai taip yra sakoma Vedų kultūroje), kad visi gimsta kaip šūdros. (žr.
https://vaniquotes.org/wiki/Everyone_is ... e_samskara ). O toliau jis turi praeiti samskaras, t.y. apvalomajį ir ugdymo procesą, ir tokiu būdu įgyti kažkurios aukštesnės varnos kvalifikaciją. Jeigu jis negauna tų samskarų ir apmokymo, jis lieka šūdra.
Taigi, kas nors gali turėti tendenciją ar prigimties savybes būti moksliškos Vedų visuomenės sistemos brahmanu, ar neišvystytos vakarietiškos visuomenės brahmanu, bet jeigu jis nepraeina atitinkamo apmokymo, jis neturi tos brahmano kvalifikacijos. Tik pradinę "medžiagą" tai kvalifikacijai. Tai yra, jis turi adhikarą mokytis brahmanu, bet neturi pačios brahmano adhikaros. Panašiai kaip žmogus turi klausą, bet jeigu jis neišmoko muzikos dalykų, jis nėra muzikantas. Bet galėtų būti muzikantas, nes turi klausą.
Tai užbaigiant potemę apie mano kvalifikaciją, galbūt iš tikro turėjau savybių, kurios man būtų leidę mokytis ir įgyti vakarietiškos visuomenės brahmano kvalifikaciją, bet taip jau išėjo, kad nesimokiau ta kryptymi. Todėl likau toks a la šūdra. Ir praėjau universitetinį šūdros-specialisto prie vaišjų išsilavinimą. T.y. pvz. turiu ekonomisto diplomą, su kuriuo galėčiau tarnauti vakarietiškiems vaišjoms, arba tai man galėtų padėti vakarietiškuose vaišjų užsiėmimuose, jeigu turėčiau savo kapitalo.
Čia iškyla toks momentas, kad socialinė evoliucija neina per visas socialines klases. T.y. iš neapmokyto šūdros padėties mes neturime eiti per vaišjos ir kšatrijo pozicijas į brahmano poziciją. Nes apmokymas kiekvienai klasei yra skirtingas. Evoliucija per skirtingas klases greičiausiai vyko praeituose gyvenimuose, arba gali būti staigi evoliucija priklausanti nuo sukriti. T.y. jeigu žmogus dėl kažkokios stiprios sukriti prabunda dvasiniam gyvenimui, net jeigu praeitame gyvenime jis buvo tik šūdra, ir šiame gyvenime gimė kaip neapmokytas (šūdra), jis jau turi adhikarą mokytis kaip vaišnavas-brahmanas. Bet nebūtinai turi adhikarą mokytis kaip vakarietiškas brahmanas, jo intelektas gali būti netinkamas techologizuotam ir perdaug protiškai sudėtingam vakarietiškam mokslui. Arba kaip yra Vedų brahmanai, kurie moka mintinai Vedas, vakarietis ar praeito gyvenimo šūdra nebūtinai turės intelektą jas išmokti mintinai. Vaišnavizme svarbiau ne proto galia, o širdies santykis su Dievu, tačiau bendrojoje Vedų kultūroje brahmanas turi būti labai intelektualiai ir protiškai pajėgus.
Susietai su sukriti Krišnos sąmonėje, čia tokie dalykai atsiranda: vienos iš pagrindinių brahmanų pozicijų yra mokslininkai, mokytojai, gydytojai. Pagal tai, kokiomis koncepcijomis vadovaujasi vakarietiški mokslininkai, mokytojai, gydytojai, ir kaip dirba, vaišnavų požiūriu, tos pozicijos, (ir mokymas, kurį žmogus turi praeiti, norėdamas jas užimti Vakarų visuomenės sistemoje,) nėra palankus ar iš viso įmanomas dalykas. T.y. jeigu tu nuoširdus, ir ištikimas tiesai, kaip galėsi mokytis pagal materialistinę koncepciją, ir dirbti pagal ją? Todėl taip gaunasi tas pats, ką rašo Šrimad Bhagavatam, kad brahmanui, esant nepalankioms sąlygoms, priimtina alternatyva yra vaišjos užsiėmimas pragyvenimui: SB 7.11.16 — As an alternative, a brāhmaṇa may also take to the vaiśya’s occupational duty of agriculture, cow protection, or trade.
Ne Vedu kulturos inzinierius mechanikas?
Ne Vedu kulturos fizikas ar matematikas?
Pagal vakarietišką visuomenės sistemą, galėtume manyti, kad inžinierius mechanikas yra aukštos klasės amatininkas, specialistas. Jis pats nėra verslininkas, nėra valdytojas, ir nėra fizinis darbininkas. Bet jis yra darbuotojas, kuris dirbs versle. Taigi, pozicija yra prie vaišjų, kažkur tarp vakarietiško šūdros ir vaišjų.
Fizikas ar matematikas yra mokslininkai, čia jau būtų vakarietiškų brahmanų pozicija.
Iš Vedų pozicijos yra du požiūriai:
1. Vaišnaviškas.
2. Bendrasis Vedų sistemos požiūris.
Pagal 2-ąjį, bendrąjį Vedų sistemos požiūrį, visi vakariečiai yra javanos, mlečos, laukinių genčių atstovai ir pan. Jie negali įgyti Vedų sistemos aukštesnių kastų kvalifikacijų, neturi tam teisės. Nes laikoma, kad praeitų gyvenimų kraitis pas juos užterštas, nepakankama socialinė-religinė evoliucija. Jeigu būtų buvusi pakankama evoliucija, jie būtų gimę Vedų sistemos aprėptyje, t.y. pas žmones, kurie yra genetiškai Vedinėse gotrose, gimininėse linijose.
Pagal 1-ąjį, vaišnavišką požiūrį, kuris papildo 2-ąjį, bendrosios Vedų sistemos požiūrį, nors pagal gimimo ir gyvenimo pradžios aplinkybes vakariečiai yra netinkami Vedų sistemai iš socio-religinės pusės, jeigu jie turi transcendentinę sukriti ir transcendentinį tikėjimą, juos galima padaryti vaišnavais, dvasiniais brahmanais. Bet tai nereiškia, kad jie galės atlikti ritualines brahmanų funkcijas bendrojoje Vedų sistemoje, daugiau dėl to, kad žmonės į juos žiūri kaip į negimusius Vedų sistemoje, negu dėl to, kad būtų visai tam nekvalifikuoti. Vaišnavų bendrijos viduje jie pilnai galės atlikti visas brahmanų funkcijas, bet išorėje yra sudėtingiau, priklauso nuo žmonių požiūrio, ir nuo to, kokių brahmanų funkcijų išorėje reikia.
O į vakarietišką visuomenės sistemą iš Vedų kultūros pozicijų žvelgiama iš šalies: kad tai neišvystyta sistema, su savais socialiniais sluoksniais, kuriuos mes galime natūraliai klasifikuoti pagal keturias varnas. Bet be abejo, vakarietiškos visuomenės sistemos intelektualai- "brahmanai" neturi Vedinių brahmanų kvalifikacijos. O vaišnavų požiūriu, tie, kas nepažįsta Dievo, ar tuo labiau nepripažįsta Dievo, pagal esmę nėra verti brahmano vardo, jie nėra pilnai brahmanai. Jie brahmanai daugiau pagal išorinę funciją, esmės jiems trūksta.
Čia visai neliečiau gunų klausimo. Bet galima turėti galvoje bendrą principą, kad kuo labiau tamasinė visuomenė, tuo labiau tamasas įtakos visus jos socialinius sluoksnius. Bet tamasas niekada nebūna vienas, vis vien visados yra dalis kitų gunų, todėl tie sluoksniai irgi turi atitinkamas savo gunų proporcijas, tiesiog juose mažiau satvos negu Vedų visuomenėje.