Puslapis 11

Lojalumo programos triukas

Parašytas: 20 Gru 2016, 12:31
Vydas
Ėjau į parduotuvę, tiksliau vieną prekybos centrą. Ir nors turiu to P/C lojalumo kortelę ir nors ta kortelė yra po fiktyviu vardu, ir nors retkarčiais pasinaudoju nuolaidomis pagal lojalumo programą, bet eilinį kartą pastebėjau DAR VIENĄ PR triuką su kvailinamais pirkėjais. Ir supykau, kadangi pats prarijau tą kabliuką nesusimąstęs.

P/C garsiakalbiai skelbė maždaug tokį tekstą:
"Mieli prekybos centro lankytojai. Dabar savo AČIŪ kortelės paskyroje kiekvieną savaitę rasite tik jums parengtus individualius pasiūlymus, kuriuos galite aktyvuoti prisijungę prie savitarnos svetainės. Jeigu nežinote kokie taikomi lojalumo pasiūlymai, kreipkitės į prekybos centro informacijos skyrių, kur jums pasakys kokie galioja pasiūlymai ir maloniai jums atspausdins. Ačiū, kad lankotės mūsų prekybos centre."

Tekstas kažkur panašus, iš atminties. Kas užkliuvo tai:
1. prekybos centras skirsto pirkėjus į turinčius lojalumo kortelę ir neturinčius, kai pastaruosius skatina tokią įsigyti
2. pati lojalumo programa skirsrto pirkėjus į tuos, kuriems siūlyti akciją makaronams, ir kuriems siūlyti nuolaidą aliejui

Kabliukas tas, kad nuolaida siūloma nuo prekybos centro antkainio. Jeigu visi žmonės yra lygūs, pirkėjai lygūs, prekių antkainiai vienodi, tai kokia nauda yra siūlyti akciją tik keletui, atseit, "išrinktų"? Ar tai nėra elementarus kvailinimas, kai iš esmės yra visiškai nesvarbu kam pasiūlyti pigesnę prekę "burtų keliu", bet atsiranda toks ineteresas, kad sužaisti pirkėjo noru pasipuikuoti P/C rodomu "individualiu" dėmesiu? :) Ir apskritai, ar tokia programa neprasilenkia su Konstitucija ir žmogaus lygiomis galimybėmis?

Re: Lojalumo programos triukas

Parašytas: 20 Gru 2016, 14:00
Vilius
Didžiausias kvailinimas yra kartelis. :)

Siūlydamas individualius pasiūlymus PC, pritaiko juos pagal pirkėjo ankstesnius pirkimus ir tokiu būdu gali pateikti jam tinkamą individualų pasiūlymą, kuris turėtų padėti pritraukti lankytojus. Iš esmės nieko čia nėra pažeidžiama apart žmogaus privatumo, kad yra sekama, ką jis perka. Bet tai daro visi, kol kas tokios taisyklės yra leidžiamos ir turbūt ilgai niekas nesikeis.

Apskritai reklama, įvaizdis, akcijos ir t.t. yra manipuliavimas žmonėm. Teisingiausia būtų teikti kokybiškas paslaugas, pasirinkti savo segmentą ir žmonės patys pasirinktų. Tai beveik neįmanoma šiandien - melo visuomenėje. :)

Re: Lojalumo programos triukas

Parašytas: 20 Gru 2016, 16:57
Vydas
Dėl sekimo lojalumo kortelių dėka, tas tai jo.. Bet iš kitos pusės, ten niekas neprivalo nurodyti tikslių duomenų. Pats esu susigalvojęs vardą iš oro ir pavardę, ko gero būsiu vienintele pavarde Lietuvoje :D mano vienas draugas degalinių tinkle užsiregistravo išvis - bijau  pameluot, bet ar ne Huseino pavarde :D na, bet neapie tai, tiesiog jiems nebūtina žinoti tikslių duomenų, nei sutuoktinių, nei vaikų. Ir beje, antiįstatymiška yra paduoti lojalumo kortelę kitam pirkėjui, žinojote?!

Dėl individualių pasiūlymų.. Nesu pirkęs, kai kurių produktų, kuriuos siūlo ta lojalumo programa, tad man labai abejotina, kad ten atsižvelgia. Ir dar daugiau klaustukų sukelia pirkėjų išskyrimas. Ta prasme tai reklamos segmentavimo forma - kam reklamuoti langų ploviklį visiems, kai gali reklamuoti tik tiems, kas yra pirkęs. Ir vis viena mintis tokia - kam reikia akciją prekei išskirti individualiu pasiūlymu, kai visa, kuo žaidžiama - tai prekybinis antkainis.

Re: Lojalumo programos triukas

Parašytas: 20 Gru 2016, 18:18
Vilius
Kartais rinkodaroj nereik ieškot super išminties. Pvz, IKI "vaisius ir daržoves perrenkam kas valandą" . Ką jos per valandą supūna?:))

Taip ir su "Ačiū" pasiūlymais. Sužaidė, kaip ir sakei Vydai, su ale asmeniniu rūpesčiu, galbūt nori išparduoti neinamas prekes ir t.t. ir panašiai. Jie turi nemažai duomenų, kuriuos vis tiek  vienaip ar kitaip stengias analizuot. Didelio mokslo ar strategijos čia gal išvis net nėra:) Atėjus LIDL susidūrė su tam tikra konkurencija ir patys nežino, ko čia dabar griebtis. Tai yra normali situacija net ir dar didesnėm įmonėm.

Šiaip nežinojau, kad yra kaip ir draudžiama skolinti lojalumo kortelę. Bet pamąsčius, tai tame logikos yra. Galimai taip apsisaugoma nuo didesnių sukčiavimų, kai lojaliam klientui suteikta didesne nuolaida, pasinaudotų kiti.

Re: Lojalumo programos triukas

Parašytas: 22 Gru 2016, 23:33
Vydas
Vilius rašė:
Šiaip nežinojau, kad yra kaip ir draudžiama skolinti lojalumo kortelę. Bet pamąsčius, tai tame logikos yra. Galimai taip apsisaugoma nuo didesnių sukčiavimų, kai lojaliam klientui suteikta didesne nuolaida, pasinaudotų kiti.

Vat nebegaliu rasti to straipsnelio, kur kortelės skolinimas prie kasos prasilenkia su įstatymu.. Bet idėja buvo kažkas panašaus į tai, jog skolindami nepažįstamam žmogui rizikuojama kad prekių suma gali "neišnešti" gaunamų pajamų apie kurias renka informacija VMI. O įrodyti, kad neesate dramblys bus sudėtinga tuo atveju, jei kitas klientas tikrai pirks per brangius batus ar elektroniką. Jei rasiu tą teisininko komentarą dar pasidalinsiu..
O anądien sužinojau išviso neįtikėtiną dalyką Švedijoje. Pasirodo Švedijos darbuotojas gali pirkti kai kurias prekes ir gauti nuolaidą su savo ID tapatybės kortele. Tiesiog perbrauki ja, kaip savąja "Laisvalaikio" ir gauni ženklią nuolaidą. Kabliukas tas, kad kiekvienas pirkinys yra registruojamas ir pirkti gali tik vieną kartą per tam tikrą laiką. Tarkim ten pasakojo pavyzdį su saldainiais. Viename centre pirko saldainius, perbraukė tapatybės kortele - gavo 50%nuolaidą, kadangi grąžinama dalis mokesčių. Kitą dieną kitame prekybos tinkle taip pat pirko tuos pačius saldainius, perbraukė ir nuolaidos negavo - Atsiprašome, jūs jau pasinaudojote tuo pasiūlymu, išlindo čekis nuo finansų ministerijos.. Gudriu triuku sekamas kiekvienas apsipirkimas, prisidengiant finansine nauda, kai realiai surenkama informacija apskritai, kiek ko perki... Kontrolė.

Re: Lojalumo programos triukas

Parašytas: 21 Sau 2017, 12:37
Vydas
Tenka atsiprašyti Maxima - neįvertinau tos lojalumo programos subtilumo. Dabar, kai pasiūlė internete susidaryti 10 labiausiai perkamų prekių sąrašą, tarp pasiūlymų radau tokias prekes ir tokiu deriniu, kurį tik aš teperku :D ta prasme vaikams sūreliai ir specifinis jogurtas, Dvaro pienas na ir ne tik..Dabar esu pamėgęs avokadus, ir netgi tai jau neliko nepastebėta.. Žodžiu, statistika išties renkama ir sudarinėjami sąrašai, kad paskatinti apsilankyti kitą kartą :)

Re: Lojalumo programos triukas

Parašytas: 28 Sau 2017, 21:13
Vilius
Vydai, be jokios abejonės... :)

Dar norėčiau pasveikinti "Maximą" su puikiu rinkodariniu sprendimu, atėjus "LIDL" toliau kelti kainas, o ne konkuruoti. Prekės, kurios lengvai palyginamos (tie patys bananai) kainuoja lygiai tiek pat, kiek "LIDL", o daugelis kitų yra branginimos. Tokiu būdu nesiveliama į kainų kovą, tai naudinga visiems, tik ne vartotojui. :)