Ėjau į parduotuvę, tiksliau vieną prekybos centrą. Ir nors turiu to P/C lojalumo kortelę ir nors ta kortelė yra po fiktyviu vardu, ir nors retkarčiais pasinaudoju nuolaidomis pagal lojalumo programą, bet eilinį kartą pastebėjau DAR VIENĄ PR triuką su kvailinamais pirkėjais. Ir supykau, kadangi pats prarijau tą kabliuką nesusimąstęs.
P/C garsiakalbiai skelbė maždaug tokį tekstą:
"Mieli prekybos centro lankytojai. Dabar savo AČIŪ kortelės paskyroje kiekvieną savaitę rasite tik jums parengtus individualius pasiūlymus, kuriuos galite aktyvuoti prisijungę prie savitarnos svetainės. Jeigu nežinote kokie taikomi lojalumo pasiūlymai, kreipkitės į prekybos centro informacijos skyrių, kur jums pasakys kokie galioja pasiūlymai ir maloniai jums atspausdins. Ačiū, kad lankotės mūsų prekybos centre."
Tekstas kažkur panašus, iš atminties. Kas užkliuvo tai:
1. prekybos centras skirsto pirkėjus į turinčius lojalumo kortelę ir neturinčius, kai pastaruosius skatina tokią įsigyti
2. pati lojalumo programa skirsrto pirkėjus į tuos, kuriems siūlyti akciją makaronams, ir kuriems siūlyti nuolaidą aliejui
Kabliukas tas, kad nuolaida siūloma nuo prekybos centro antkainio. Jeigu visi žmonės yra lygūs, pirkėjai lygūs, prekių antkainiai vienodi, tai kokia nauda yra siūlyti akciją tik keletui, atseit, "išrinktų"? Ar tai nėra elementarus kvailinimas, kai iš esmės yra visiškai nesvarbu kam pasiūlyti pigesnę prekę "burtų keliu", bet atsiranda toks ineteresas, kad sužaisti pirkėjo noru pasipuikuoti P/C rodomu "individualiu" dėmesiu? Ir apskritai, ar tokia programa neprasilenkia su Konstitucija ir žmogaus lygiomis galimybėmis?